המשפט שכל מנהל מגייס רוצה לשמוע

לאורך שנותי כהד-הנטרית , ומתוך נסיון של מאות השמות, הבנתי שיש משפט אחד קצר אשר ישפר משמעותית את הסיכויים שלכם לבלוט מבין כל המועמדים בתהליך: 

אתם רק צריכים להבהיר שאתם רוצים את התפקיד הזה !

אם אתם לא מסוגלים להגיד את המשפט הזה ובאנרגיה הנכונה, הדבר עלול להיתפס על ידי המראיינים  שאין לכם עניין אמיתי לעבוד בחברה זו ובתפקיד זה , וזה Deal Breaker.

לכאורה מנהל משאבי האנוש והמנהל המגייס יודעים שאתם רוצים את העבודה, הרי שלחתם קורות חיים והגעתם לראיון, אז למה להדגיש שוב שאתם רוצים את זה?

אני שומעת את השאלה הזו גם אצל מתחילים אך גם בקרב בכירים שאינם מודעים עד כמה חשוב באמת להראות שאתם רוצים את התפקיד.

לא מעט מועמדים מתווכחים שזה נראה להם לא על רמה, או שידור של מצוקה כלשהיא, או אלמנט שיפריע למשא ומתן בהמשך אם הם יאמרו ואו יראו שהם ממש רוצים את המשרה,

מה שהם לא מבינים שמעסיקים מעריכים בדרך כלל מוטיבציה והתלהבות כמו מומחיות – אם לא יותר. והם רוצים לשמוע את זה ".

 

ההצלחה של התהליך תלויה בהרבה גורמים אך המשפט הזה יקדם אותכם בתהליך באופן משמעותי בעיקר אם יש עוד מועמדים חזקים ברמה שלכם ואולי אפילו יותר , זה יתן לכם את הבידול והיחודיות בתהליך.

"אני רוצה את התפקיד הזה". המשפט הזה פשוט ומנדטורי לתהליך !


נשאלת השאלה, מתי יש לאמר את המשפט, האם יש לכתוב אותו במייל המקדים, האם יש להגיד אותו למגייס בטלפון, ואולי בפגישה…..ואני אומרת  –  הדרך הנכונה היחידה לעשות זאת היא להסתכל למנהל המגייס בעיניים ולאמר :

"אני רוצה את התפקיד הזה ,  אני מקווה ששכנעתי אותך שאני יכול לעשות את העבודה ושאני יכול לעשות את זה טוב. אני רוצה לעבוד בחברה זו ולהיות בצוות שלך"   , זו אחת הדרכים המשמעותיות  בה אתם יכולים לבלוט מבין המועמדים.

כבר ראיתי תהליכים רבים, בהם נבחר המועמד הרתום והמתלהב יותר על פני מועמדים יותר מתאימים ממנו מקצועית למשרה.