כשאתם יוצאים לדרך לחפש עבודה, המחשבה הראשונית הקופצת לכם בראש  היא להיעזר בחברים, מחשבה נכונה מאוד !!

זו באמת אחת הדרכים הטובות ביותר למציאת עבודה. 40% מהמועמדים בסקר שעשינו ב 2019 אמרו שהגיעו דרך חבר למשרה הנוכחית.  אז מה עושים עם הנתון הזה? מה אני כמחפש עבודה יכול לעשות בהקשר הזה ?

 

נעצור לרגע ונשאל – מהו חבר?

כיום רוב הארגונים מתגמלים עובדים על הבאת עובד חדש לחברה, התגמול יכול לנוע מאלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים פר הבאת חבר. כלומר האינטרס של החברים שלכם הוא גדול !!

אז בהקשר הזה חבר הינו – מכרים קרובים, מכרים רחוקים, ידידים, קולגות אפילו רחוקות ואם נלך רחוק כל מי שעובד בארגון. לא תאמינו ולא תוכלו לנחש מראש מי החבר שבסוף יביא לכם את המשרה , חבר שאתם קוראים לו קרוב, או חבר שאני קוראת לו חבר לגיוס 🙂

כך שאם יש לכם אי נעימות לפנות לחברים, מכרים או אחרים, כל שעליכם לעשות הוא להבין שיש כאן Win Win רציני גם לצד חבריכם. היום ארגונים נהפכו לארגונים מגייסים,  אל תתביישו לפנות לאנשים בהקשר למשרות שאתם רואים בארגון שלהם.

פשוט מצאו קשרים בתוך חברה ואם אתם מתקשים, הכנסו ללינקדאין והתחברו לאנשים שדומים לכם בארגון, אחכ בקשו מהם להעביר את קורות החיים למשרה. בטוחה שישמחו להרוויח מהבאת מועמד מתאים !

 

רגע,  לא כל כך מהר מעבירים קורות חיים לחבר !

את קורות החיים שלכם תיתנו רק לחבר שיכול לעשות את אחד משני הדברים הבאים:

  • להעביר את קורות החיים שלכם מנהל מגייס או מנהלת משא"ב למשרה ספציפית עליה אתם יודעים, שהיא אטרקטיבית לגביכם ונראה לכם שאתם מתאימים בגדול.
  • אם אין משרה ספציפית בארגון – להעביר את קורות החיים שלכם למישהו בכיר ביותר בארגון מתוך מחשבה שיש סיכוי גבוה שיפגוש אותכם. (לא סיכוי סביר אלא גבוה !).

בכל מקרה ברגע שהחבר העביר  את קורות החיים תפקידו בעצם נגמר !, זה היה תפקידו.

  • אל תיבנו עליו להמשך התהליך כי ב- 99% מהמקרים הוא לא יעשה את העבודה במקומכם. הוא גם לא אמור לעקוב אחרי מקבל קורות החיים ולבדוק האם אתם מתאימים יותר או פחות למשרה ולמה.
  • הוא לא אמור לדאוג שתהיה פגישה, הוא לא אחראי אם החזירו לכם תשובה או לא בכל שלב.
  • הציפייה היחידה שלכם מחברכם יכולה להיות שיעביר את קורות החיים לגורם המתאים. (כל מה שיעשה מעבר זה בונוס ראוי להערכה)

ועכשיו לסוד השליטה בתהליך –  אין להעביר קורות חיים דרך חבר אלא אם כן הוא נותן לכם את השם של מקבל קורות החיים והטלפון שלו או מייל שלו כדי שאתם תוכלו לעשות את המשך המעקב וניהול התהליך אותו אדם. הצלחה של תהליכים כאלה יושב גם על ניהול התהליך !

אם החבר ממאן או מתחמק מלתת לכם את הפרטים (לפחות שם ומייל !)  רוב הסיכויים שאתם מבזבזים את זמנכם ומפיצים את קורות החיים למקום הלא נכון.  אני מאמינה שכן תתפתו למסור את הקו"ח גם ללא קבלת מספר הטלפון או המייל , אך אחרי פעם, פעמיים שלוש ויותר תבינו שזו לא הדרך.

 

אתם גם רוצים להימנע מהמצב שאנשים יאמרו משפטים כמו:

"כן הוא כבר מחפש הרבה זמן, קבלתי את קורות החיים שלו דרך חבר כבר לפני חצי שנה….ואפילו ממספר מקומות…"  ולכן אם שלחתם את קורות החיים דרך חבר למקום עבודה , אין צורך בחיזוקים ומשלוח קורות חיים שוב דרך אנשים נוספים בחברה למשרה.

לאחר קבלת פרטי ההתקשרות והעברת קורות החיים דרך חברכם, קחו את הבעלות על התהליך וצרו קשר עם הגורם שקיבל אותם.

מתי יוצרים קשר?  לא מיד !!!

נותנים מספר ימים שיאפשרו להם לחזור אליכם ואם טרם חזרו, אז לשלוח מייל (עדיפות נכונה לפניה ראשונה) או טלפון לאחר יום יומיים נוספים.

 

כדי לקבל את המדריך למחפש העבודה המתחיל המלא בחינם הקליקו על: כאן

 רוצים חבר בכל ארגון ? מוזמנים להשתתף בסדנת לינקדאין למחפשי עבודה , הקליקו על: כאן