כוחה של מילה לשנה חדשה

כוחה של מילה לשנה החדשה

בנוסף לכוס שמפניה תוססת ונשיקה בחצות, ערב השנה החדשה גם מביא איתו רצון להתחיל מחדש. ינואר ואפילו דצמבר כבר נוטים להיות זמן לניקוי וסיום משימות, מחשבות ורגשות – כל זה  כדי להגיע לבהירות, תקווה ורעיונות חדשים לעתיד.  ובין אם אתם עושים את זה בינואר או בתשרי, הכתבה אינה שונה במהותה.

עבור רבים מאיתנו, הגדרת מטרות בתחילת שנה הינה מסורת הן בצד האישי והן בצד העיסקי ואני כבר בניתי את התוכניות ל 2018.

כדי לתמוך ברצונות והחלומות שלי החלטתי השנה להוסיף כלי מפעים – מילה !, מילה אחת שתתמוך בי כל השנה.  

 

איך עושים את זה?

יש לבחור מילה אחת שמתארת את סוג השנה אותה אנו רוצים לחוות, מילה שיכולה לשמש מדריך  או תמרור עבור מה שאנחנו רוצים בשנה הבאה. מילה אחת פשוטה שתעזור לנו להחליט בין X ו- Y, שתעזור לעצור ולזכור מה חשוב באמת ברגעים של התלבטות, רגעים של "סתם", רגעים של חוסר שביעות רצון ועוד. מילה שתהיה הפלס לבדיקה אם מה שאנחנו עושים מביא אותנו למקום אליו אנחנו רוצים להגיע בדרך בה שבחרנו.

 

שלב 1: הגדרת כוונה

המילים הטובות ביותר מגיעות כאשר הן מוכנות. זה עלול לקחת שבוע, או חודש. (לעתים קרובות אני מתחילה  לחשוב על המילה החדשה שלי באוקטובר או בנובמבר, ואז לקבל החלטה מוצקה בסוף השנה).

בעת בחירת מילה עבור השנה החדשה, אין מה למהר.

הדרך הטובה ביותר לקבוע את המילה שלנו היא קודם כל להגדיר כוונה למצוא אותה. אנחנו צריכים לתת לעצמינו  קצת זמן לחשוב על השנה שעברה ועל מה שיש לשנה החדשה להציע.
השאלה שאנו רוצים  לשאול את עצמינו היא איך אני רוצה להרגיש, לא מה אני רוצה לעשות או להשיג.

 

שלב 2:  כמה אפשרויות

בזמן המחשבות על השנה שעברה והשנה הבאה, נאסוף קומץ מילים שמדברות אלינו. נבחן איך  אנחנו מגיבים אליהם, ואם אנחנו אוהבים אותם (האם אלה מילים מרחיבות או מלחיצות), אפשר לשתף עם בן הזוג או חבר קרוב בהתלבטות.

 

שלב 3: בצע את הבחירה שלך !

כאשר הזמן הוא הנכון, יש להתחייב למילה.

אל תדאגו מבחירת המילה הלא נכונה. היופי של מילה אחת היא שהיא רחבה ויכולה להכיל בתוכה ערכים אחרים שאנחנו רוצים.

מילים לדוגמא שיכולות להתאים: פתיחות, שפע, שלווה, פריצת דרך, נתינה, הרמוניה ועוד ועוד . כל אחד והמילה שתעלה בתוכו עבורו לשנה זו.

ברגע שבחרנו מילה  לא צריך לעשות שום דבר ספציפי, רק להיות מודעים לה , וליהנות לראות איך המילה שלנו מתחילה להתאים ולהופיע בהיבטים השונים של החיים שלנו לאורך כל השנה.

המילה הזו כשהיא בראש שלנו תעזור לנו לשמור על הכוון הרצוי לנו השנה.

אז אתם כבר בטח שואלים, מה בחרתי לשנה החדשה ?  אז המילה שלי היא: הרמוניה

ומה המילה שלכם?

 

לקריאת הכתבה עליה ביססתי מאמר זה:  http://nicolemgulotta.com/blog/word-for-the-year