לינקדאין לעסקים #4

לינקדאין לעסקים 4#

הרשת שלכם – חלק א'

לאחר בניית פרופיל מעולה, אז ורק אז שווה לצאת לדרך וליצור את הרשת / קהילה שלכם בלינקדאין.

זה לא מפתיע אך הרבה לא יודעים שהכוח של הפרופיל ביצירת קהילה גדול מהכח של דף החברה. לינקדאין דוגלת בכך שעסקים עושים בין אנשים ולכן נתנה לפרופיל כלים חזקים יותר ליצירת קשרים ובניית קהילה. בדף החברה נדון בהמשך ואז תוכלו להווכח במוגבלות היחסית שלו לעומת דף הפרופיל.

בפרק הזה נתחיל לדבר על הרשת שלכם בלינקדאין, הנושא הזה הינו אחד הנושאים החשובים והארוכים בסדרה.

איך נראית הרשת שלכם בלינקדאין ?

כדי להבין זאת נתחיל מההגדרות הבסיסיות:

  • הרשת שלכם נבנית על ידי יצירת חיבורים, וזה נעשה על באמצעות בקשת חברות ממשהו או שמשהו מבקש ממכם.  לאחר אישור הבקשה אתם מחוברים, כלומר נמצאים בקשר ברמה 1.
  • חיבור נחשב כקשר ברמה 1, חיבורים של 1 נחשבים חיבורים ברמה 2 עבורכם, וחיבורים של 2 נחשבים קשרים ברמה  3 עבורכם.   הרשת שלכם בנויה מרמות 1 עד 3. אנשים ברמה 4 ויותר לא יופיעו בחיפושים שלכם והם אינם עבורכם !.  ולכן המטרה שלכם היא להגדיל את כמות החיבורים ברמה 1.

כך עשויה להראות  רשת של משהו שיש לו  2856 חיבורים ברמה 1 :

Capture

 

כשתסתכלו על אנשים בלינקדאין תוכלו לראות את רמת הקשר עבורכם:

Capture

מה הכח של החברים שלכם ברמה 1  ?

  1. החברים שלכם ברמה 1 הם אלה שנחשפים לפרסומים שלכם ואתם לשלהם בהתאם למנגנון ההפצה של לינקדאין. כל לייק שהם יעשו יחשוף את הפוסט לחברים שלהם וכך הלאה , מה שיכול ליצור פוסט ויראלי, מתגלגל ויעיל. בחינם !!
  2. אתם יכולים לפנות לחברים ברמה 1 ישירות באמצעות ה message, מה שיותר הזדמנויות מטורפות בתוך הלינקדאין אם משתמשים בזה נכון.
  3. כיון  שהחברים שלכם חשופים לפוסטים שלכם, זאת אומרת שאם אתם מפרסמים מספיק, ומפרסמים דברים איכותיים ומעניינים הם עשוים להכיר אותכם יותר ויותר ולדעת מי אתם, וכתרצו ליצור איתם קשר בהודעה לא תהיו זרים והסיכוי שתיענו גבוה מהרגיל.
  4. כיון שאתם רואים פוסטים של חברים על ה wall שלכם כמו שהם רואים את הפרסומים שלכם, אתם יכולים להגיב בלייק, או הערה, לפרגן, ליצור דיון  ולתפוס כבר אז את תשומת לבם.

נציג עוד יתרונות של מחוברים ברמה 1 בהמשך.  ומכל הסיבות שהזכרנו מה שאתם רוצים לחבר אליכם כמה שיותר אנשים ברמה 1 , אבל האנשים הנכונים לכם.

את מי אנחנו רוצים ברשת שלנו ?

אני רואה ברשת שלי בלינקדאין קהילה שמטרתה להעצים את העסקים שלי וההפך, שחברים בה אנשים שמעניינים אותי עיסקית.   הרשת שלי כוללת לקוחות קיימים, ספקים, קולגות וחיבורים חדשים שנוספים כל הזמן שעשוים  להיות קשרים עיסקיים מניבים (- אצלי למשל חברות שמחפשות עובדים, מועמדים שמחפשים משרות, חברות שמחפשות הדרכות ולווי לינקדאין, הד הנטרים לשת"פ ועוד ועוד)

כדי שתוכלו לבנות את הקהילה שלכם, אתם צריכים לשקול מי הקשרים העסקיים המעניינים אותכם, ולהלן הפרמטרים העיקריים שאתם צריכים לחשוב עליהם:

  • אנשים באילו חברות מעניינים אתכם (לקוחות קימים, לקוחות פוטנציאלים, ספקים, מתחרים)
  • באילו מדינות?
  • מי בדיוק בעלי התפקידים בהם אתם מתעניינים, למי בתוך הארגון אתם רוצים להיות מחוברים
  • מי התעשיות שמעניינות אתכם
  • וגודל החברות (ענקיות, בינוניות, קטנות וכו)

לאחר שתבינו לאן לקחת את הרשת שלכם תוכלו להתחיל לבנות אותה.

בסשן הבא נתחיל לבנות את הרשת ונדבר על השלב הראשון – חיבור לחברים מכרים ולקוחות קימים.
סיימתם לקרוא אשמח אם תעשו לייק לפוסט כדי שאחרים גם יראו !