6 מסקנות מרתקות בנושא אנשי מכירות בישראל

במהלך 2017 ערכנו סקר שכר מקיף בתחום המכירות עליו ענו 517 איש במלואו.  באותו סקר נשאלו שאלות לגבי שכר אך גם שאלות רבות נוספות בנושאים נוספים,

הסקר ונתוניו פורסמו כמובן אך חשבתי שנכון לראות שוב כמה נתונים מעניינים:

מה הצעד הבא שלך ?

מתוך 517 הנסקרים הסקר מצביע על כך ש 48% רוצים להשאר באותה חברה, אך 20% מעוניינים לעבור לתפקיד אחר בחברה.  כמו כן 48% רוצים לעבור לחברה אחרת, 17% אפילו באותו תפקיד. מספר מאוד גבוה ואכן אנשי מכירות ידועים כאנשים שמוכנים לזוז כדי לשפר את מצבם. 8% רוצים להיות עצמאיים.  (קשה לנו להשוות למקצועות אחרים כי אותם לא בדקנו)

 

במשא ומתן על שכר,על מה אתה מקפיד יותר?

כששאלו אנשי מכירות על מה הם מקפידים לנהל משא ומתן יותר? אני רואים /98% מנהלים משא ומתן על הבסיס, ו 63% על העמלות. מנסיוני ומכמות החוזים שראיתי, בהרבה חברות מודל העמלות כל כך מורכב שקשה מאוד להבין לאן זה מוביל בהצלחה.

 

מה כוללת חבילת השכר שלך?

לגבי חבילות השכר ומה הן כוללות, ויש לציין ש 61% מהעונים עובדים בחברות היטק/ביוטק/טכנולוגיה ו IT וכל השאר בתעשיה, שירותים, קמעונאות, פיננסים, תקשורת ממשלתי ואחר.

האם הבונוסים שלך מוגבלים לתקרה מסוימת?

לגבי בונוסים אני נשאלת לעיתי קרובות האם לבונוסים יש תקרה?

אז להלן מה שמצאנו:

 

תנאים סוציאלים, על מה?

כמו כן שאלנו לגבי התנאים הסוציאלים, על איזה חלק של המשכורת הם משולמים?

רק 34% מהחברות משלמות את הרכיב הסוציאלי על כל השכר כלומר בסיס + עמלות.

לא ברור למה מקצוע המכירות זוכה ליחס הגרוע הזה בנושא הסוציאלי – גם מתנים את השכר בהתאם להשגים וגם לא משלמים את הסוציאליות על הכל ??

חשוב מאוד לבדוק כבר בתחילת תהליך חיפוש עבודה מה החברה נותנת מבחינת סוציאליות כי זה הרבה מאוד כסף, יש לחשוב לטווח ארוך ולא רק לטווח קצר.

הגיע הזמן שאנשי המכירות ידרשו את המגיע להם.

 

קווטה ויעדים

איך מניעים אנשי מכירות לתוצאות? מגדירים להם יעדים ונותנים להם קווטה.

מסתבר שרק ל 61% מאנשי המכירות יש קווטה.

לגבי 2018, בעבודה היומיומית שלי עם אנשי מכירות אני לא ואה שינויים מרחיקי לכת בשכר ואתם מוזמנים לראות את כל תוצאות הסקר בלינק הבא: סקר

לקראת 2019 מקווים לסקר מעודכן חדש.