לינקדאין לעסקים #2

לינקדאין לעסקים #2

הפרופיל – חלק א'

בוקר טוב לכל שוחרי המכירות, היום נדון בתשתית ההכרחית להצלחת העבודה בלינקדאין.  הייתי רוצה מאוד לקפוץ ישר לשלב בו נדבר איך מדברים ומתקשרים עם לקוחות בלינקדאין -לקוחות קיימים וחדשים אבל פשוט אי אפשר לעשות את זה אם התשתית לא מוכנה.

מה הכוונה תשתית ?
כשאני אומרת תשתית אני מתכוונת לפרופיל האישי של כל אחד ואחד מכם.

אני חייבת לציין שיש בלבול לגבי הפרופיל , אנשים לא מבינים אם הפרופיל הוא אישי, עיסקי או גם וגם, ולכן דבר ראשון ניצור בהירות בעניין הזה.

הפרופיל שלכם הוא גם אישי וגם עיסקי והוא כרטיס הביקור שלכם, הפרופיל הינו האתר של העסק שהוא אתם !

גם גוגל מסתכלים על דפי הפרופיל שלכם כאתרים לכל דבר ולכן יש גם לעשות פעילויות שקשורות ב SEO  של הפרופיל כדי שיעלה במקום גבוה לא רק בחיפוש בתוך הלינקדאין אלא גם בחיפוש בגוגל ונדבר על זה בהמשך.

מה תפקידו של הפרופיל ?

תפקידו של הפרופיל להציג/למתג/למכור אותכם ואת הביזנס שלכם

לייצג אתכם:  לא יתכן מצב שבו מישהו יכנס לפרופיל שלכם וימצא פרופיל שטחי, חצי ריק ומוזנח. אף אחד כיום לא יכול להרשות את זה לעצמו. אם משהו כבר הגיע לפרופיל שלי, אני רוצה שיראה אותי במיטבי המקצועית.
כיום אנשים בכל התעשיות פונים אלי כדי שניצור להם  פרופילים איכותיים, כמובן אנשים בהיטק ו IT, בכירים בעולם המדיה  והטלוויזיה, בכירים במלונאות, פוליטיקאים, מובילי דעה ועוד ועוד.

כיום כל אחד יכול לראות בפרופיל שלו בערך באמצע Dashboard ובו נתונים  על כמות האנשים שהסתכלו עליו בשלושה חודשים הראשונים, כמות הצופים בפוסט האחרון שהציג, ובכמה חיפושים עלה בשלושת החודשים האחרונים.

לייצג את העסקים שלכם: מה הכוונה?  היום הביזנס שלכם זה מה שאתם מוכרים או מייצגים בחברה בה אתם עובדים. וכן , הפרופיל הוא כלי מכירה של המוצרים / שירותים של החברה שכרגע אתם נמצאים בה.  למה??  כדי שלכם יהיה יותר ביזנס, רווחים ועמלות.

אז מהו פרופיל מוכר? (מלשון מכירות)

פרופיל מוכר מייצג אתכם נכונה ואת החברה שלכם כפי שנאמר כבר,

איך נראה פרופיל מוכר?  בוא ניקח שתי דוגמאות:

דוגמא 1: שמוליק אנג'ל מ xtype הקליקו  (חבר בקבוצה הזו !!)

דוגמא 2: הפרופיל שלי הקליקו

שתי דוגמאות של פרופילים שעושים מכירה כבר בפרופיל.

הפרופיל וחלקיו

ועכשיו הגיע הזמן לפרק את הפרופיל ונציג את חלקיו השונים ואז נבין איך כל זה ביחד יוצר את המיתוג והנראות הנכונה שלנו.  החלק העליון של הפרופיל כולל:

תמונת ראש, תמונת רקע, שורת תאור כותרת, תקציר, ומדיות.

כדי לראות את כל התקציר יש להקיש על show more כי באופן ראשוני תראנה רק 3 שורות מהתקציר.

 

תמונת הראש

איך לא?

איך כן?

  • תמונה מהכתפיים ומעלה
  • מבט ישיר למתסכל
  • לחייך !

 

תמונת הרקע ?

תמונת הרקע משדרגת את הפרופיל באופן חד משמעי.

אתם יכולים לשים תמונה שקשורה בעסק או תמונה יותר אישית.

תמונה עם טאצ' האישי – ניתן לשים תמונת נוף, אומנות, התחביב שלך וכו, לא ללכת רחוק מידי עד לתמונות של עצמך או משפחה. זה לא.

תמונה עם טאצ' – ניתן לשים תמונה שמייצגת את העסק, המוצר החזון ועוד.

בדוגמאות שהצגנו,  יאן בחר להציג את התחביב שלו, ואלכס בחר להכניס אותכם באמצעות התמונה למשרד שלו.

ניתן לשים תמונה מקורית שלכם או לקחת תמונות חינמיות מאתרים שונים בווב.

ברגע שתעלו את התמונה,  הלינקדאין יאפשר לכם למקם אותה באופן מיטבי.

 

הכותרת שלכם – HeadLine

הכותרת הינה שורה מאוד חשובה מבחינת ה SEO של הדף, וכל מילה בה מקבלת משקל גבוה בחיפושים. (אבל על זה נדבר בפרק הבא)

לינקדאין לוקח אוטומטית את התפקיד הראשון לכותרת אלא אם כן אתם כותבים את הטקסט שלכם בעצמכם.

תפקידה של הכותרת גם להציג את התפקיד/ תפקידים שלכם, אך גם לאפשר לעצמכם לתת לקורא צדדים נוספים שלכם. דברים שהכי חשוב לכם להדגיש.

כמה כותרות טובות לדוגמא:

התקציר – המלצה שלנו למבנה

  • כמה שורות עליכם – 3-5 שורות שמתמצטות את ההסטוריה התעסוקתית שלכם
  • משפט מחבר : התפקיד הנוכחי שלי הוא _________, בחברת ______________
  • ואז כמה שורות על החברה
  • הסבר על המוצרים/ שירותים שאנו נותנים
  • משפט שמניעה לפעולה:
    • איך אנחנו יכולים לעזור לך או
    • אז בוא נשתה קפה ונדבר על….או
    • או כל דרך אחרת להתחיל תקשורת וליצור action
  • דרך למצוא אתכם : מייל ו/או טלפון
  • מילות מפתח ל SEO (מילות חיפוש שלפיהם עשויים לחפש אתכם או את המוצרים שלכם)

 

מדיה:

בחלק העליון של הפרופיל ניתן גם לשים מדיות, כגון לינקים ותמונות,

שימו לב שבסוף העדכון של החלק העליון של המסך, אחרי התקציר יופיע:

כך ניתן להוסיף את המדיות שאנו רוצים.

לינקדאין נותנים למדיות כח בקידום הפרופיל וגם ניראות מאוד יפה.

ושוב מפנה לפרופיל של יאן ואלכס לנראות ויזואלית יפה של המדיות מתחת לתקציר.

עד כאן להיום, ועברנו רק על החלק העליון של הפרופיל, ביום שני המשך הפרופיל וחלקיו האחרים.
מוזמנים לשאלות ב comments, מוזמנים להעלות לינק של הפרופיל שלכם ולקבל הערות לייב , אונליין כאן בקבוצה.

סיימתם לקרוא אשמח אם תעשו לייק לפוסט כדי שאחרים גם יראו !

 

כל הזכויות שמורות © לחברת Connectim